Perity Ádám vagyok, az Eötvös Loránd Tudományegyetem harmadéves, informatika-matematika osztatlan tanári szakos hallgatója.
Ez a blog „A tanári mesterség IKT-s alapjai , Korszerű tanári mesterség – IKT” című tantárgy keretei között készült, abból a célból, hogy egyfajta digitális portfólióként összefoglalja és rendszerezze a félév feladatait, melyek a következők:
- A félév követelményeinek ismertetése. A web 2.0 alapjai. Elméleti és a gyakorlati felhasználás bemutatása oktatási környezethez kapcsolódóan. Digitális generációk - digitális állampolgárság – az információs társadalom hatásai: az iskola és az oktatási folyamat résztvevőinek szerepváltozásai
- Tartalomkezelő keretrendszerek, online tartalommegosztás és tartalomszerkesztés a tanulási-tanítási folyamat támogatására: Edu2.0, Moodle. A blog mint a szakmai portfólió terepe
- Az IKT alapú pedagógiai tervezés. Digitális forrásfeldolgozás, digitális tananyagtárak (SDT, Realika, EDE, LRE, videotanar.hu, tudasfeltoltes.hu, zanza.tv)
- A Google - Miért használjuk a Google szolgáltatásait az oktatáshoz kapcsolódóan? (Google Drive, Google oldalak - weblapkészítés egyszerűen. Google űrlap.)
- Online fogalomtérképek használata az oktatásban
- Interaktív tábla 1. Digitális tananyagok használata a szaktárgyi oktatás során (Smart Notebook, Promethean, Smart Tananyagpiac, Geogebra, Sunflower)
- Interaktív tábla 2, Szavazórendszerek
- A mérés-értékelés alapfogalmai, online tesztkészítés: Quizlet, Socrative, Redmenta
- Online időszalagok az oktatásban - Timetoast és Dipity. Szófelhők készítése és alkalmazása oktatási céllal
- Digitális történetmesélés; kép- és videószerkesztés
- Az online közösségi oldalak (Facebook, Instagram, Google+, MOOC, tematikus közösségi oldalak: Moly.hu, Foursquare, Geocaching, Sulinet) és a közösségi könyvjelzők. (del.icio.us)