A tanári mesterség IKT-s alapjai , Korszerű tanári mesterség – IKT

E-portfólió

E-portfólió

A tanári mesterség IKT-s alapjai, Korszerű tanári mesterség – IKT

2015. december 05. - Perity Ádám

Talán nem mondok túl nagy butaságot azzal, ha azt mondom, hogy manapság egy olyan felgyorsult világban élünk, ahol minden az informatika körül forog. Gondoljunk csak bele! Az interneten keresztül tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, online vásárolunk, netbankot használunk, a 4G-s lefedettségnek köszönhetően pedig folyamatosan naprakészek lehetünk a nagyvilág híreit illetően. Ha az informatika ennyire a mindennapjaink részévé vált, akkor talán érdemes lenne nagyobb hangsúlyt fektetnünk rá az oktatásban is, nem igaz? És itt jövünk mi képbe, leendő pedagógusok – ahol a „mi” alatt nem csak az informatika szakos hallgatótársaimra gondolok -, hiszen nekünk kell megtanítanunk a jövő diákjait, a felnövekvő Z generációt arra, hogy helyesen használják mindazt a tudást, amit az informatika száguldó fejlődése, valamint az internet elénk tárt.

Ehhez az első, és legfontosabb lépés az, hogy mi magunk is készségszinten, és szakszerűen használjuk a legújabb készülékeket, valamint a legalapvetőbb programokat. Hányszor találkozunk olyan dokumentummal, melyben egymás után 5-10 entert ütnek le? Talán nem tűnik nagy hibának, pedig az informatika karon egy ilyenért bukás jár. Megjegyzem, teljesen egyetértek ezzel. Ha egy programban egyes dolgokat megoldhatunk szakszerűen (tér- és sorköz), akkor miért ne úgy csinálnánk? De nézzünk egy másik példát! Hányszor találkozunk olyan előadással, ahol a kivetített prezentáció egyszerűen olvashatatlan a sok áttűnés és animáció, vagy egy rossz színválasztás miatt?  Ez egy pedagógus esetében azért már sokkal nagyobb probléma. Ez az a pont, ahol a tanárnak döntenie kell, hogy megéri-e az a plusz 1-2 óra befektetett tanulás a profi, és hiteles fellépésért cserébe.

Úgy gondolom, hogy ez a kurzus pont ezen próbált némiképp javítani. Hallgatótársaimmal hétről-hétre IKT-val kapcsolatos feladatokat oldottunk meg, majd mindezeket saját blogos felületünkön publikáltuk. Ezen felül, a félév folyamán, egy adott témakörből önállóan is fel kellett készülnünk, és egy mini tanóra keretei között elő is kellett adnunk. Úgy gondolom, hogy a kapott feladatok mindvégig logikus sorrendben követték egymást, én pedig látni véltem bennük egyfajta egymásra épülést is. A szemináriumon megismerkedhettünk a gondolat és fogalomtérképek használatával, az online időszalagokkal, digitális- tananyagelemekkel és történetmeséléssel, vagy épp a SMART Notebook programmal, mely véleményem szerint a leghasznosabb volt mindközül. Minden órán meghallgattunk egy-egy előadást, így senki számára sem maradt ismeretlen pl. a cyber bullying, vagy a wiki fogalma. Mégis a legjobb az egészben az otthoni munka volt, hiszen rá voltunk kényszerítve, hogy önállóan dolgozzunk, nem könyvekből és előadásokból, hanem saját tapasztalatainkból tanultunk, azáltal, hogy magunk is kipróbálhattuk a programokat.

Összefoglalva a félévet, úgy gondolom, hogy nagyon hasznos volt, és rengeteg új, számomra eddig ismeretlen eszközről tanulhattam (pl. SMART, vagy learningapps). Biztos vagyok benne, hogy az itt elsajátított ismeretek a későbbiekben is hasznomra válnak, és közülük jó párat „élesben” is kipróbálok majd. Csupán remélni tudom, hogy mire eljutok a katedráig, már az iskolák is sokkal felszereltebbek lesznek, és sehol sem jelent majd akadályt egy-egy IKT-s óra megtartása.

Köszönöm az egész féléves figyelmet!

Perity Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://perityadameportfolio.blog.hu/api/trackback/id/tr378141746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása